Siirry pääsisältöön
FinDocNet
  • Etusivu
  • Lisää
Suomi ‎(fi)‎
English ‎(en)‎ Suomi ‎(fi)‎
Käytät vierailijatunnusta
Kirjaudu
Etusivu
Research Ethics – Open Learning
33
 
33,3 % Suoritettu 1 / 3

Sisältö

    • Keskustelualue
      Keskustelualue
      Keskustelualue
      Announcements
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      Keskeiset kurssidokumentit
    • Tiedosto
      Luentoteksti PDF
    • Tehtävä
      Tehtävä
      Tehtävä
      A1. Valinnainen reflektioharjoitus - Tutkimusetiikka omassa tutkimuksessa
    • Tehtävä
      Tehtävä
      Tehtävä
      A2. PAKOLLINEN reflektioharjoitus
    • Tehtävä
      Tehtävä
      Tehtävä
      B1. Valinnainen reflektioharjoitus - Sidonnaisuudet
    • Tehtävä
      Tehtävä
      Tehtävä
      B2. PAKOLLINEN reflektioharjoitus - Subjektiivisuusselvitys
    • Tehtävä
      Tehtävä
      Tehtävä
      B3. Valinnainen reflektioharjoitus - Omien arvojen kartoitus
    • Tehtävä
      Tehtävä
      Tehtävä
      C1. Valinnainen reflektioharjoitus - Hyvän tieteellisen käytännön loukkaukset
    • Tehtävä
      Tehtävä
      Tehtävä
      C2. Valinnainen reflektioharjoitus - Ohjaus
    • Tehtävä
      Tehtävä
      Tehtävä
      C3. Valinnainen reflektioharjoitus - Rahoitus
    • Tehtävä
      Tehtävä
      Tehtävä
      D1. Valinnainen reflektioharjoitus
    • Tehtävä
      Tehtävä
      Tehtävä
      D2. Valinnainen reflektioharjoitus
    • Tehtävä
      Tehtävä
      Tehtävä
      D3. Valinnainen reflektioharjoitus
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      B1.1. Case Study - Research Context
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      B1.2. Case Study - Industrially-sponsored research and confidentiality
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      B1.3. Case Study - Industrially-sponsored research and conflict of interests
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      B2.1. Case Study - Professor Helsinki
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      B2.2. Case Study - Workplace Recruiters
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      B2.3. Case Study - Police and Rescue Training Methods
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      B2.4 Case Study – Doing Research in Tinder
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      B3.1. Case Study - Dr. Apple
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      B3.2. Case Study - Dr. Sears
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      B3.3. Case Study - PhD Student and Data Ownership
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      B3.4. Case Study - Another PhD Student and Data Ownership
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      B3.5. Case Study - Third PhD Student and Data Ownership
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      B4.1. Case Study - Bill and Sara
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      B4.2. Case Study - Two kinds of research environments
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      B4.3. Case Study - New Collaborators
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      C1.1. Case Study - Colleague X
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      C1.2. Case Study - Potential Misconduct and Peer-Review
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      C1.3. Case Study - An unsuccessful grant application
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      C2.1. Case Study - Research Misconduct and Supervision
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      C2.2. Case Study - Misconduct and Mentoring
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      D1.1. Case Study - The Role of the Editor
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      D1.2. Case Study - Self-plagiarism
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      D1.3. Case Study - Plagiarism and Peer-Review
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      D2.1. Case Study - Determining Author Order
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      D2.2. Case Study - Assessing Author Contribution
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      D2.3. Case Study - Chancellor
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      D2.4. Case Study - Dr. White
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      D2.5. Case Study - Dr. Quick
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      D3.1. Case Study - Peer-review and confidentiality
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      D3.2. Case Study - Shared peer-review?
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      D.3.3. Putting Social Advocacy Before the Data
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      D4.1. The Magic Key
    • Sivu
      Sivu
      Sivu
      D4.2. Should Scientific Research Be Censored?
    Ohita Viimeisimmät uutiset
    Viimeisimmät uutiset
    (Ei vielä uutisia)
    Ohita Tulevat tapahtumat
    Tulevat tapahtumat
    Ei tulevia tapahtumia
    Siirry kalenteriin...
    1. Etusivu
    2. Kurssit
    3. Researcher skills
    4. Research Ethics
    5. Open Research Ethics courses
    6. RE_Open23
    7. Kuinka verkkokurssi suoritetaan?

    Research Ethics – Open Learning

    Aiheen kuvaus

    • Kurssin kotisivut
    • A. Johdatus tutkimusetiikkaan
    • B. Etiikka tutkimussuunnittelussa
    • C. Etiikka tutkimustyöskentelyssä
    • D. Etiikka tutkimuksen julkaisuvaiheessa
    • Tehtävät
    • Intro
    • Kuinka verkkokurssi suoritetaan?
      • Oppimistavoitteet

        Kurssin päättyessä tohtoriopiskelijan tulisi:

          1. Tunnistaa ja analysoida keskeisiä tutkimuseettisiä kysymyksiä.
          2. Suunnitella tutkimuksensa eettisesti ja vastata tutkimuksensa eettisiin haasteisiin käyttäen keskeisiä eettisiä teorioita ja lähestymistapoja.
          3. Tunnistaa ja ymmärtää keskeiset tutkimuseettiset periaatteet ja kuinka ne vaikuttavat tutkimustyöhön.
          4. Ymmärtää Hyvän tieteellisen käytännön -ohjeistus ja prosessit, joissa käsitellään hyvän tieteellisen käytännön loukkauksia.
          5. Tunnistaa tarve tutkimusluville tai eettiselle ennakkoarvioinnille omassa tutkimuksessa ja tietää kuinka niitä haetaan.
          6. Tunnistaa tutkijan oikeudet ja velvollisuudet.
          7. Ymmärtää kuinka eettiset päätökset ja valinnat vaikuttavat yhteiskuntaan ja tutkimusyhteisöön.




        Verkkokurssi suoritetaan kokonaisuudessaan verkossa tutustumalla näillä Moodle-sivuilla olevaan opetusmateriaaliin (osiot A-D) sekä tekemällä materiaalien alla olevat tehtävät






        HUOM! Yllä olevassa kuvio kuvastaa ensisijassa tutkimusetiikan kurssia, joka sisältää kaikki kurssin tehtävät. Tehtävät 1-4 kuitenkin vaativat opettajan ja muiden opiskelijoiden läsnäoloa ja vuorovaikutusta, minkä vuoksi niitä ei löydy Opean Learning-kurssilta. Myös siinä kuvattu jaottelu neljän viikon ajalle on tietysti vain ohjeistava.

    ◄Kurssin kotisivut
    ►A. Johdatus tutkimusetiikkaan

    Käytät vierailijatunnusta (Kirjaudu)
    Sivuston käytänteet
    Etusivu
    • Suomi ‎(fi)‎
      • English ‎(en)‎
      • Suomi ‎(fi)‎